Articole

sarcinaPrintre cele mai comune afecţiuni cu care se confruntă femeile însărcinate, se regăsesc gingivita şi granulomul de sarcină.

Sarcina, prin creşterea nivelului de estrogen şi progesteron, favorizează înmulţirea bacteriilor şi apariţia gingivitei. Astfel, gingiile îşi modifică culoarea, devenind violacee, sângerează frecvent şi cresc în volum.

📌Gingivita de sarcină este una din cele mai frecvente afecţiuni orale, cauzată de modificările hormonale şi circulatorii. Apare, cel mai adesea, între luna a doua şi a opta de sarcină şi este caracterizată de o predispoziţie accentuată de sângera
re a gingiilor.

📌Cel mai bun tratament pentru îndepărtarea problemei este detartrajul şi periajul profesional, care vor evita apariţia afecţiunii sau exacerbarea unei gingivite deja existente. Aparent o afecţiune banală, în studiile recent derulate de Oral Healthcare, gingivita poate fi asociată cu un curs nefavorabil al sarcinii, cu posibilitatea naşterii premature sau cu riscul ca fătul să aibă greutate scăzută la 3naştere.

📌Granulomul de sarcină (în termeni medicali, epulis gravidarum) apare la aproximativ 5% din femeile însărcinate, pe fondul unei gingivite deja existente. pare ca o formaţiune tumorală unică, de culoare violet-albăstruie, localizată cel mai des în zona maxilară frontală, la nivelul papilelor interdentare. De această dată, singurul risc este cel al unei tendinţe crescute de sângerare, dar care poate involua de la sine după naştere.

Deviza după care ne ghidăm este: «Dinţii dumneavoastră sunt cei mai importanţi», cu atât mai mult cu cât neglijarea igienei şi a sănătăţii aparatului buco-dentar, pe lângă neplăcerile evidente şi inerente localizate, pot provoca afecţiuni mult mai grave gastro-intestinale, cardiace sau chiar chirurgicale.

Nu vă neglijaţi dantura şi apelaţi mereu la profesionişti!
Vă aşteptăm.