Endodonția (tratamentul de canal al rădăcinii) este necesară atunci când pulpa dentară este infectată prin leziuni odontale (carii) sau traumatisme.

Tratamentul de canal al rădăcinii este o procedură precisă ce necesită timp și atenție din partea medicului. Tratamentul endodontic se desfășoară pe parcursul mai multor etape, fiind particularizat în funcție de situația clinică a pacientului și de semnele și simptomele pe care acesta le prezintă.

Tratamentul de canal nu este o procedură dureroasă. Se folosește un anestezic local care elimină sensibilitatea dureroasă a nervului.Tratamentul endodontic are următoarele obiective principale:

• într-o primă fază, eliminarea durerilor și a disconfortului
  • tratarea și dezinfectarea tuturor zonelor afectate
  • obturarea definitivă a canalelor radiculare cu un material nerezorbabil (nu se dizolvă) și compact”

În centrul dintelui este pulpa. Pulpa este o colecție de vase de sânge care ajută la construirea dintelui din jur. Infecția pulpei poate fi cauzată de traumatisme la nivelul dintelui, carii profunde.

Afectarea pulpei dentare poate fi identificată prin semne și simptome specifice ca sensibilitate la temperatură sau durere la nivelul dinților. Sunt situații în care afectarea complexului vasculo-nervos al dintelui poate apărea fără răsunet clinic, ca de exemplu necroza.

În general, un tratament de canal este tot ceea ce este necesar pentru a trata în mod corect dintele. Ocazional, această procedură nechirurgicală nu este suficientă pentru a trata dintele. În această situație se recomandă intervenția chirurgicală.